Kluczowe fakty o rynku słodyczy i prognozy przyszłego rozwoju: Czytaj więcej »
Kluczowe fakty o rynku słodyczy i prognozy przyszłego rozwoju: Czytaj więcej »
Szkoła to wyzwanie nie tylko dla przyszłych jej adeptów, ale też dla rodziców i opiekunów, którzy muszą zapewnić swoim pociechom wszystko czego potrzebują. A to nie tylko wyprawka w postaci podręczników i przyborów szkolnych, ale też codzienne przygotowywanie posiłków dostarczających energii do zabawy i nauki dla młodych poszukiwaczy wiedzy. Czytaj więcej »
Ostatnie lata sporo zmieniły na rynku napojów bezalkoholowych w Polsce. Trend prozdrowotny, pandemia COVID-19 czy w końcu sławetny podatek cukrowy – to wszystko odcisnęło swoje piętno na preferencjach konsumenckich i producentach, a w efekcie na poziomach sprzedaży. Jak obecnie radzi sobie ten miliardowy segment rynku FMCG? Czytaj więcej »
Z raportu przeprowadzonego przez markę Kasia wynika, że Polacy z okazji Wielkanocy najchętniej pieką mazurka. Na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się sernik, babka oraz makowiec. Dużą popularnością cieszą się także wypieki wegańskie – już blisko 20% wszystkich ciast stanowią te, które powstały wyłącznie ze składników pochodzenia roślinnego. Czytaj więcej »
Ostatnie lata we wszystkich branżach FMCG były czasem zmian. Handel mierzył się z licznymi obostrzeniami pandemicznymi, nowymi nawykami konsumenckimi czy wzrostem podatków. Nie bez znaczenia jest dynamicznie rosnąca w ostatnim czasie inflacja czy niepewność związana z brakiem spójnej wykładni przepisów Polskiego Ładu. Jak w tych realiach radzi sobie rynek alkoholi? Jak wyglądają... Czytaj więcej »
Karnawałowe menu to przede wszystkim przekąski, wędliny, sery, koreczki, kanapki, ale też dania na ciepło – zapiekanki, pizza i wiele innych. Musi być smacznie i wygodnie. Nie zapominając o napojach i sokach. Na okres Sylwestra i karnawału należy przygotować ofertę ze szczególną starannością, by nie zapomnieć o żadnej z kategorii, która może towarzyszyć Polakom na... Czytaj więcej »
Alkohole – pod względem wielkości sprzedaży to jedna z najważniejszych kategorii produktowych. Polscy konsumenci mają coraz większe potrzeby i bardziej wysublimowany gust. Jakie trunki piją najczęściej, a które pozycje wybierają na prezent? Jak kształtują się obecne trendy i co zmieniło się w branży? Czytaj więcej »
Świąteczne ucztowanie lubimy zwieńczyć kieliszkiem wina, deserowym likierem czy mocniejszym alkoholem. Chłód za oknem sprawia, że w przeciwieństwie do okresu letniego spożywane trunki mają nas nie tyle orzeźwić, co rozgrzać. Warto pamiętać, że już kilka dni po Bożym Narodzeniu nadchodzi Sylwester, a więc czas szampańskiej zabawy… często przy okazjonalnym drinku. Czytaj więcej »
Świąteczne opakowania produktów, edycje limitowane przygotowane specjalnie na ten okres, zachęcające do zakupu tematyczne ekspozycje oraz szeroka oferta trafiająca w gusta każdego konsumenta. Producenci już przygotowali ofertę i lada moment trafi ona na rynek. Okres przedświąteczny to czas, kiedy zyski ze sprzedaży mogą być naprawdę spore, jednak należy odpowiednio o to zadbać.... Czytaj więcej »
Pierniki, serniki, makowce, keksy i wiele innych słodkich wypieków to obowiązkowa pozycja na każdym świątecznym stole. Tutaj niezbędne są podstawowe składniki takie jak mąka, cukier, jaja, masło, śmietana, a także wszelkiego rodzaju dodatki, m.in. bakalie, masy czy różne dekoracje. Oferta produktów do wypieków musi być bogata i różnorodna. Czytaj więcej »
Żadna świąteczna potrawa czy deser nie zyskają bożonarodzeniowego smaku bez odpowiednich przypraw czy dodatków. Oprócz klasycznych ziół i sosów, w tym czasie na sklepowych półkach pojawiają się liczne sezonowe produkty. Zatem – jakie aromaty towarzyszą Bożemu Narodzeniu? Czytaj więcej »
Ryby, mięso, wędliny – tradycyjnie na świątecznym stole muszą się znaleźć wytrawne potrawy. Rosnący trend wege sprawił, że nie tylko w Wigilię, ale przez całe święta w wielu polskich domach spożywane są bezmięsne posiłki. Jednak nadal lwia część naszych krajan celebruje Boże Narodzenie spożywając drób, wołowinę czy wieprzowinę. Czytaj więcej »
Rozpływający się w ustach karp, pachnący piernik, rodzinna atmosfera i wspólne świętowanie – tak powinny wyglądać wszystkie bożonarodzeniowe wspomnienia. Ubiegły rok nieco zmienił nasze zwyczaje, dlatego też najbliższe święta dla wielu z nas będą wyjątkowe – w gronie najbliższych, przy suto zastawionym stole w otoczeniu pięknej choinki i prezentów. Czytaj więcej »
Polacy w ostatnich latach zmienili swoje nawyki żywieniowe – również w kontekście spożycia słodyczy. Rynkowe trendy zmierzają ku zdrowym wariantom ulubionych słodkości, nowościom, a także wygodnym rozwiązaniom. Sprawdzamy jakie produkty wyróżniają się na sklepowych półkach i co nowego w kategorii przygotowali producenci. Czytaj więcej »
Niezależnie od formy nauki – stacjonarnej, zdalnej czy hybrydowej – zanim uczniowie ją rozpoczną, sklepy muszą zadbać o odpowiedni asortyment. Począwszy od szerokiej oferty produktów śniadaniowych przez pożywne przekąski, aż po napoje czy słodkie co nieco. Wszystko to musi zmieścić się do szkolnego plecaka albo stanowić wyjątkowe menu pomiędzy zdalnymi lekcjami.... Czytaj więcej »
Polacy uwielbiają posiłki na świeżym powietrzu – grille i pikniki to już narodowa tradycja. Sytuacja epidemiczna w kraju i na świecie tylko zmodyfikowała sposób w jaki je organizujemy. Nauczyliśmy się spędzać ten czas w mniejszym gronie, w przydomowym ogródku, na tarasie czy w zaciszu własnego domu. Czytaj więcej »
Rynek napojów i wody butelkowanej obecnie mierzy się z wieloma wyzwaniami. Z jednej strony trwająca już drugi rok pandemia a z drugiej dodatkowa opłata cukrowa. Nie bez znaczenia są także trendy zdrowego odżywiania oraz ekologia. Czytaj więcej »
Przed branżą alkoholową nieustannie pojawiają się nowe wyzwania. Rozwój sektora premium, niestandardowe smaki czy trunki bezalkoholowe to wciąż najsilniejsze z trendów. Producenci alkoholi, pomimo nowych obciążeń podatkowych i niepewności związanej z pandemicznymi obostrzeniami, nie ustają w pracy i dostarczają na rynek coraz to nowsze propozycje. Czytaj więcej »
Początek lutego to czas, gdy detaliści powoli zaczynają przygotowywać się do Wielkanocy. Mimo wyjątkowych, z racji pandemii, warunków, na świątecznych stołach na pewno nie zabraknie alkoholowych trunków oraz słodkich napojów. A producenci na ten czas przygotowali specjalną ofertę. Czytaj więcej »
Czekoladowe zajączki, okazjonalne praliny, mazurki z dużą ilością bakalii, kolorowe keksy, babki oblane lukrem, strucle z makiem, serniki na biszkopcie… Wielkanocne słodkości to nieodłączny element świątecznych zwyczajów. Półki sklepowe w tym sezonie muszą zmieścić nie tylko gotowe słodycze i ciasta, ale też dodatki oraz produkty do pieczenia. Czytaj więcej »
W poszczególnych regionach Polski królujące na stołach potrawy, jak i zwyczaje różnią się między sobą. Lista produktów poszukiwanych przez konsumentów przed Wielkanocą jest więc długa. O czym warto wiedzieć w tym przedświątecznym czasie? Czym charakteryzują się poszczególne rejony Polski? Czytaj więcej »
W poprzednim roku pandemia zaskoczyła Polaków na krótko przed świętami Wielkiej Nocy. Był to czas inny niż zawsze, spędzany w gronie jedynie najbliższej rodziny. Ciężko przewidzieć jak sytuacja ukształtuje się tym razem, natomiast jedno wiadomo na pewno – Polacy będą celebrować święta. A przygotowania do nich zawsze zaczynają się w sklepie. Przedstawiamy kategorie... Czytaj więcej »
Alkohole to jedna z najważniejszych kategorii produktowych pod względem sprzedaży. Szczególne znaczenie mają w okresie świątecznym, gdy dużą rolę odgrywają też zestawy prezentowe czy trunki z segmentu premium. Z kolei na co dzień popularnością cieszą się warianty niskoalkoholowe, które stanowią duży udział w całej kategorii. Czytaj więcej »
Święta to przede wszystkim czas wzmożonej konsumpcji mięsa, wędlin oraz ryb. Kupujący stawiają na wysoką jakość i są skłonni do większych wydatków. A producenci oferują znakomite wyroby wytwarzane według tradycyjnych receptur. Czytaj więcej »
Trudno wyobrazić sobie święta bez aromatycznych tradycyjnych potraw, które swój wyjątkowy smak zawdzięczają przyprawom. Bez nich nie powstałaby prawdziwa świąteczna uczta. Istotne są też dodatki, które można wykorzystać do wielu dań np. do sałatek. Czytaj więcej »
Wypieki to jeden z najistotniejszych elementów przygotowań przedświątecznych, bez którego nikt nie wyobraża sobie świątecznego stołu. Serniki, makowce, torty czy pierniki to podstawa. Oprócz tego gospodynie co roku wyszukują nowe przepisy, by zaskoczyć swoich gości. W związku z tym na znaczeniu zyskuje segment produktów do wypieków ciast oraz wszelkiego rodzaju dodatków. Czytaj więcej »
Święta to z jednej strony wymagający, a z drugiej wyjątkowo przyjemny okres dla branży słodyczy. Popyt na produkty czekoladowe rośnie, zmienia się nieco także rodzaj wybieranych łakoci. Dla producentów to najważniejszy okres w roku pod względem potencjału sprzedaży. W związku z tym co roku przygotowują okolicznościowe propozycje, które stanowią element dopełniający... Czytaj więcej »
Alkohol towarzyszy świątecznym potrawom w większości polskich domów. Trunki wybierane na Boże Narodzenie nieco różnią się od tych, po które konsumenci sięgają w ciągu roku. Na znaczeniu zyskują marki premium oraz warianty prezentowe. Czytaj więcej »
Rynek słodyczy to bardzo rozwojowy segment. Producenci prześcigają się w innowacjach i nowościach zgodnych z aktualnymi trendami. Mierzą się z wieloma wyzwaniami, by utrzymać pozycję na tym niełatwym rynku. Czytaj więcej »
Ten rok szkolny z pewnością będzie wyjątkowy. Uczniowie po długiej przerwie wreszcie wrócą do swoich klas i nauczycieli albo będą w dalszym ciągu uczestniczyć w lekcjach online. Niezależnie od formy zajęć – nadchodzący czas to wyzwanie dla producentów oferujących produkty dla dzieci i nastolatków. Dlatego powinni szczególnie zadbać o obecność swojego asortymentu w... Czytaj więcej »
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, ale czy polskie...
Paweł Gaca, Prezes Zarządu SM Spomlek, w rozmowie z...
Wywiad z Joanną Dolęgą-Semczuk, Członkiem Zarządu...
Mieszko Musiał, Prezes Zarządu Carlsberg Polska...
„Startujemy z wyjątkową akcją społeczną „Beskidzkie...
Startujący niedługo system kaucyjny nie jest gotowy do...
Analiza 91 tys. cen detalicznych pokazała, że w lipcu...
To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku, a dla...
New York International Spirits Competition...
Retail przyszłości tworzy się już dziś! ...
Ten krok wpisuje się w szerszy ruch europejski, w ramach...
Jest lekkie, cudownie orzeźwiające, idealne zarówno do...
To kolejny krok w realizacji strategii...
Serek kremowy w trzech uwielbianych przez dzieci smakach:...
Poznaj nowy wymiar skyra w lżejszej wersji. Bakoma Skyr 0%...
Mlekpol rozszerza ofertę wysokobiałkowych jogurtów pitnych o...
Tosterki to wysokiej jakości ser topiony w plasterkach...
Oferta Sofio poszerzyła się o nową przekąskę z południa...
W ramach kampanii Grupy Żywiec Trzymaj Pion pod hasłem...
Żywiec Zdrój Mocny Gaz wraca w nowej, odświeżonej odsłonie...
YOC, technologiczna firma działająca na rynku...
Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec...
Czasem wystarczy godzina tygodniowo, by ktoś uwierzył, że...